January 2025
|
Leonhardt, J.-E. Digitally connected. Establishing Networked Improvement Communities to address the challenges of digital transformation in (language) education. Workshop for teachers of Erasmus+ schools at Heinrich-Heine-Schule Dreieich.
|
April 2024
|
Dieckhoff, R. & Leonhardt, J.-E. Serien im Englischunterricht. Konzepte und Unterrichtsideen auf Basis der Serien Sex Education und Heartstopper. Workshop of the DigiNICs project at Hohe Landesschule Hanau.
|
December 2023
|
Kemmerer, A., Jörgens, M., Leonhardt, J.-E., Schirrmacher, S., Mayer, J., & Viebrock, B. Networking kick-off of the DigiNICs project at Goethe-Universität Frankfurt.
|
February 2022
|
Leonhardt, J.-E., Börner, P., Ferraro, S., Geist, L., Iserhard, E., Oduncu, M. K., Wendler, S. & Wolf, L. C. Differenzierung mit digitalen Tools im Englischunterricht der Primar- und frühen Sekundarstufe. Workshop in collaboration with university students for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt (online).
|
February 2022
|
Leonhardt, J.-E. & Viebrock, B. Wie Apps zur Förderung von Film Literacy beitragen können. Workshop for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt (online).
|
November 2022 – February 2023
|
Leonhardt, C., Leonhardt J.-E., Buendgens-Kosten, J., Jurecka, A., Stehle, S., Hardy, I, & Viebrock, B. Uni Meets School: Kooperative Lehrer*innenfortbildung zum Thema ‚Digitale Tools im Englischunterricht‘. Modularised teacher training programme of the Digi_Gap project (online).
|
November 2021
|
Leonhardt, J.-E. & Viebrock, B. Wie Apps zur Förderung von Film Literacy beitragen können. Workshop for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt (online).
|
November 2021 – February 2022
|
Leonhardt, C., Leonhardt J.-E., Buendgens-Kosten, J., Jurecka, A., Elsner, D., & Hardy, I. Uni Meets School: Kooperative Lehrer*innenfortbildung zum Thema ‚Digitale Tools im Englischunterricht‘. Modularised teacher training programme of the Digi_Gap project (online).
|
November 2020 – February 2021
|
Kemmerer, A., Leonhardt, C., Leonhardt, J.-E., Niesen, H., Elsner, D., Viebrock, B. Mehrsprachigkeit und kulturelle Vielfalt im (Fremd )Sprachenunterricht. Modularised teacher training programme of The Next Level project (online).
|
February 2020
|
Leonhardt, J.-E. & Viebrock, B. Viewing South Africa. Methoden und Leistungsbeurteilung im Filmunterricht mit ‚Invictus‘ und ‚District 9‘. Workshop for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt.
|
January 2020
|
Leonhardt, J.-E. Boy or Girl? Yes? An Introduction to Gender Studies for Foreign Language Teaching. Workshops for teachers and pupils of Erasmus+ schools at Heinrich-Heine-Schule Dreieich.
|
November 2019
|
Leonhardt, J.-E. Kurz, aber knackig. Kritischer und kreativer Umgang mit Kurzfilmen im Fremdsprachenunterricht. Workshop at the Medienzentrum Offenbach.
|
May 2018
|
Kemmerer, A. & Leonhardt, J.-E. Film im Abitur. Workshop for the Hessische Abiturkommission.
|
September 2018
|
Leonhardt, J.-E. Film im Sprachenunterricht der Oberstufe. Workshop at the Phillip-Reis-Schule Friedrichsdorf.
|
March 2018
|
Kemmerer, A. & Leonhardt, J.-E. Südafrika im Film: Einsatz und Assessment von Film Literacy im Fremdsprachenunterricht Englisch. Workshop at the Lichtenberggymnasium Darmstadt.
|
February 2018
|
Gantner, C., Kaufmann, C. & Leonhardt, J.-E. Ich spreche also film‘ ich! Kritischer Umgang mit Dokumentarfilmen anhand eines Produktionsprozesses zum Thema ‚Food‘. Workshop for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt.
|
September 2017
|
Kemmerer, A. & Leonhardt, J.-E. Film Literacy fördern – Helden- und Antiheldendarstellungen in The Dark Knight. Workshop at the Westermann Fachtag Englisch in Dietzenbach.
|
March 2017
|
Leonhardt, J.-E. & Viebrock, B. Südafrika im Film am Beispiel von Invictus. Workshop at the conference “Media Literacy in Foreign Language Education: Digital and Multimodal Perspectives” at Ludwig-Maximilians-Universität München.
|
February 2017
|
Leonhardt, J.-E. Diagnosis and Differentiation in Teaching Reading in the EFL Classroom. Workshop for the FLISTT teacher training programme at Goethe-Universität Frankfurt.
|