Wissenschaftlicher Mitarbeiter und Leiter der Versuchshalle
Raum: 022
Email: martin.bartelt@tu-braunschweig.de
Telefon: +49 531 391 9910
Sprechstunde: jederzeit nach Vereinbarung
Arbeitsgruppe: Faserverbundwerkstoffe
Entwicklung von Crashabsorbern für Wasserstofftanks in Flugzeugen
Entwicklung und Bau eines fliegenden Demonstrators für aktive und passive Lastabminderungskonzepte
Ermittlung von Ermüdungseinflüssen und Grenzen
P. Horst, T. J. Adam, M. Lewandrowski, B. Begemann, F. Nolte: Very High Cycle Fatigue – Testing Methods, IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering 388, 2018, https://doi.org/10.1088/1757-899X/388/1/012004
M. Bartelt, P. Horst, S. Heimbs: Effects of an enhanced fibre–matrix adhesion on the fatigue behaviour of composite materials under very high cycle fatigue, CEAS Aeronaut J 14, 753–763 (2023), https://doi.org/10.1007/s13272-023-00673-y
F. Runge, S. Starke, L. Markgraf, M. Bartelt, P. Horst, S. Heimbs: EVENT RECOGNITION FOR REALISTIC LOAD SPECTRA AND THEIR IMPACT ON INSPECTION INTERVALS IN DAMAGE-TOLERANT DESIGN, Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, DLRK22, Dresden, 2022, https://www.researchgate.net
M. Bartelt, T. Luplow, P. Horst, S. Heimbs: INFLUENCE OF THE LAYER THICKNESS ON THE VERY HIGH CYCLE FATIGUE BEHAVIOUR OF COMPOSITE MATERIALS, International Committee on Aeronautical Fatigue and Structural Integrity, ICAF, Delft, 2023, https://www.icaf.aero/icaf2023/proceedings/display_manuscript/71.htm
M. Bartelt, P. Horst, S. Heimbs: INFLUENCE OF THE STRESS RATIO ON THE VERY HIGH CYCLE FATIGUE BEHAVIOUR OF COMPOSITE MATERIALS, International Conference on Composite Materials, ICCM23, Belfast, 2023