TU BRAUNSCHWEIG

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Veröffentlichungen

Die folgenden Veröffentlichungen sind im Rahmen des Projekts "Bürgernahes Flugzeug" erfolgt:

  • R. Geister, T. Ludwig, I. Jessen: Installation and Validation of a GBAS Ground Station at the Research Airport Braunschweig-Wolfsburg, CEAS 2009
  • M. Bitter, T. Feuerle, M. Steen, B. von Wulfen, P. Hecker: Testbed for Dual-Constellation GBAS Concepts, IEEE/ION PLANS 2010
  • C. Kappenberger, J. Christmann: Simulation-based Filtering Approach for Inflight-Monitoring of Control Surface, ICAS 2010
  • C. Butzmühlen, P. Hecker: Das Bürgernahe Flugzeug, DLRK 2010
  • N. Beck, R. Radespiel: Entwurf eines Windkanalexperiments für aktiven Hochauftrieb, DLRK 2010
  • B. Heinbokel, T. Krüger, P. Vörsmann: Design Aspects of Intelligent Flight Control Systems, DLRK 2010.
  • B. Hinze, J. Rösler: Differences in Morphology of Single Crystalline Nickel-Based Membranes Using Creep Deformation or Stress-free Coarsening in the Production Process. CellMat 2010
  • A. Bassetti, S. Guerin, O. Kornow: Introducing Lined-Wall Boundary Conditions in the DLR Time Domain CAA Solver PIANO, DAGA 2010
  • A. Bassetti, S. Guerin, S. Busse: Validation of the CAA solver PIANO with lined-wall boundary condition, DAGA 2011
  • M. Wentrup, R. Radespiel, N. Beck: Realisierung eines Windkanalexperiments für aktiven Hochauftrieb, DLRK 2011
  • S. Kreling, P. Horst, K. Dilger, E. Möhle, B. Kolesnikov: Hohe Funktionsintegration - Asymmetrische Sandwichstrukturen für eine Flugzeug-Rumpfschale, Lightweight Design, 7-8 2010
  • T. Krüger, P. Schnetter, P. Vörsmann: Nichtlineare, lernfähige Flugregelung am Beispiel eines unbemannten Fluggerätes mit Systemschäden, DLRK 2011
  • T. Krüger, P. Schnetter, P. Vörsmann, R. Plascek: Nonlinear Adaptive Flight Control Using Sliding Mode Online Learning, IEEE International Joint Conference on Neural Networks 2011
  • F. Kube, S. Schön, T, Feuerle: Virtual Receiver to Enhance GNSS-based Curved Landing Approaches, GNSS 2011
  • U. Niederee, C. Schilke, S. Kocks, A. Ronneberg, T. Kapol, U. Teegen, M. Vollrath: The Citizen-Freindly Aircraft, 5th International Summerschool on Aviation Psychology 2011
  • A. Rezaeian: Dynamic Stability Analysis of a Propeller-Wing Windtunnel Model, DLRK 2011
  • S. Rüdiger, J. Friedrichs, C. Lenfers: Antrieb und Messtechnik für einen Propeller an einem Windkanalmodell, DLRK 2011
  • A. Rezaeian: Whirl Flutter Analysis of a Wind Tunnel Model Using Multidisciplinary Simulation and Multibody Dynamics, 37th European Rotorcraft Forum 2011
  • P. Seiler, J. Rösler, D. Mukherji, T. Kopka: Thermal barrier coatings on novel high temperature cobalt rhenium substrates, International Thermal Spraying Conference 2011
  • D. Stefaniak, A. Fink, B. Kolesnikov, C. Hühne: Improving the mechanical Performance of CFRP by Meta-Hybridization, International Conference on Composite Structures 16
  • E. Möhle, P. Horst, S. Kreling, K. Dilger: Behaviour of Impacted Sandwich Shells under Axial Compressive Loading, ECCM15 - 15th European Conference on Composite Materials
  • F. Kube, S. Schön, T. Feuerle: GNSS-based Curved Landing Approaches with a Virtual Receiver, ION PLANS 2012
  • U. Niederee, M. Jipp, U. Teegen, M. Vollrath: Effects of Observability, Mood States, and Workload on Human Handling Errors When Monitoring Aircraft Automation, Human Factors and Ergonomics Society 56th Meeting 2012
  • R. Geister, U. Teegen, M. Wies, M. Jipp, D. Kügler: Procedure Validation of an Advanced Approach Scenario under Highly Automated Aircraft Operation Conditions, EAM 2012 - 30th European Annual Conference on Human Decision-Making and Manual Control
  • C. Kappenberger, H. Duda, S. Oppermann: Automatic Decision Support System for Approach and Landing, EAM 2012 - 30th European Annual Conference on Human Decision-Making and Manual Control
  • U. Niederee, M. Jipp, U. Teegen, M. Vollrath: Effects of Warning Strategy on Reaction Times in Different Workload Conditions, 30th EAAP Conference Aviation Psychology and Applied Human Factors 2012
  • A. Bassetti, H. Siller, L. Enghardt: Numerical and Experimental Investigation of Mode Scattering at a Fan Casing Liner, 18th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2012
  • C. Lenfers: Propeller Design for a future QESTOL Aircraft in the BNF Project, AIAA Applied Aero 2012
  • T. Krüger, P. Schnetter, F. Sachs, P. Vörsmann: A Combined Scheme of Nonlinear Adaptive Flight Control and Neural Network Fault Detection, AIAA Infotech@Aerospace 2012
  • B. Blom, U. Niederée, P. Hecker, M. Vollrath: Ausmerksamkeitssteuerung - Ein Ansatz zu Pilotenunterstützung in der Rollführung, DLRK 2013
  • M. Stanisak, M. Bitter, T. Feuerle, P. Hecker: Nutzung mehrerer Satellitennavigationssysteme mit dem Ground Based Augmentation System (GBAS), DLRK 2013
  • P. Schnetter, J. Kaste, T. Krüger: Gleitzustandstraining Höherer Ordnung für die Adaptive Flugregelung eines Unbemannten Flugsystems, DLRK 2013
  • K. Kufieta, J.-P. Buch, P. Schnetter, P. Vörsmann: Analytische Sensorfehlererkennung und virtuelle Anstellwinkelsensorik auf Basis Neuronaler Netze, DLRK 2013
  • A. Rezaeian, Stability Assessment of a Propeller-Wing Wind Tunnel Model Based on Analysis Using Measured Structural Data and Online-Monitoring, IFASD 2013

Dissertationen

Die folgenden Dissertationen sind im Rahmen des Projekts "Bürgernahes Flugzeug" entstanden:

  • Robert Geister: Entwicklung und Validierung flexibler, satellitengestützter Präzisionsanflugverfahren, TU Braunschweig 2012

  aktualisiert am 25.06.2015
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