TU BRAUNSCHWEIG

M.Sc. Daniela Mau, geb. Müller

Wissenschaftliche Mitarbeiterin

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+49 531 391 63118

Telefax:

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E-Mail:

daniela.mau

Sprechstunde:

n.V.



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Werdegang

2007-2011

Studium der Verwaltungswissenschaften an der Universität Twente, NL (Schwerpunkte European Studies und Public Management)

2009-2011

Studentische Hilfskraft am Department of Management and Governance, Institute of Legal and Economic Governance Studies; Praktikantin bei der Volkswagen AG in Wolfsburg; Praktikantin bei europe direct in Braunschweig

2012-

Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbes. Dienstleistungsmanagement an der TU Braunschweig, Prof. Woisetschläger

Forschungsschwerpunkte

  • Corporate Social Responsibility
  • Organisationales Beschaffungsverhalten
  • Mobilitätsmanagement, insbes. Elektromobilität

Aktuelle Veröffentlichungen

Mau, Daniela; Tostmann, Jonas; Woisetschläger, David M. and Pieper, Nadine (2016): What drives profitability of electric vehicles in mixed fleets? – An empirical analysis based on data logger information. Proceedings of EnviroInfo 2016: Environmental Informatics – Stability, Continuity, Innovation: Current trends and future perspectives based on 30 years of history, Berlin, Germany

Mau, Daniela, Woisetschläger, David M.  (2016): The Impact of CSR-Innovations on the Relationship Quality of Employees. Proceedings of International Colloquium on Relationship Marketing, 06.-09.09.2016, Toulouse, France

Mau, Daniela, Rapp, Johannes; Woisetschläger, David M. (2016): A Segmentation Approach to the Role of Motives in Purchasing Environmentally Sustainable Versus Conventional Cars. Paper accepted at Fourth International Symposium on Sustainable Mobility, 15.-17.09.2016, University of California, Davis, United States

Mau, Daniela, Tostmann, J.; Woisetschläger, David M. (2016): Assessing the Profitability of Electric Vehicles in Mixed Fleets – Determining Factors for Optimal Utilization of Fleet Cars. Paper  accepted at Fourth International Symposium on Sustainable Mobility, 15.-17.09.2016, University of California, Davis, United States

Müller, Daniela, Ommen, Nils; Woisetschläger, David, M. (2015): Ein Segmentierungsansatz für die Adoption von Elektrofahrzeugen in Unternehmen.  In: Proff, H., Heinzel, A., Leisten, R., Schmidt, A., Schönharting, J., Schramm, D., Witt, G. (Hrsg.): Entscheidungen beim Übergang in die Elektromobilität - Technische und betriebswirtschaftliche Aspekte. Springer Gabler, Wiesbaden 

Müller, Daniela; Ommen, Nils; Woisetschläger, David M.; Backhaus, Christof (2014): Get Electric Vehicles Going – A Segmentation Approach for the Adoption of Electric Vehicles in Organizations. Proceedings of the 39th Annual Macromarketing Conference, London, UK

Müller, Daniela; Ommen, Nils; Backhaus, Christof; Woisetschläger, David M. (2013): Demonstrative Adoption of Innovative Products Within Organizations – The Case of Battery Electric Vehicles. Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey


  aktualisiert am 17.01.2017
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