Reallabor Hagenmarkt | Gespräch mit YANG ZHAO, Zhaoyang Architects

[Arch Aktuelles]

IAK | IBEA | GTAS | Das Reallabor Hagenmarkt der TU Braunschweig lädt herzlich ein zum Gespräch am DONNERSTAG, den 15. Juli 2021 um 10:00 Uhr Braunschweig / 16:00 Uhr Beijing

Im Sommersemester 2021 wird der Braunschweiger Hagenmarkt durch drei Institute der Technische Universität Braunschweig temporär bespielt. Das Institut für Architekturbezogene Kunst gestaltet das Projekt gesamtkuratorisch. Vor Ort entstehen verschiedene experimentelle Räume und Strukturen, die die Öffentlichkeit einladen, sich mit den Themen Nachhaltigkeit, Suffizienz und Resilienz in Bezug auf ihre Lebensräume auseinanderzusetzen. Ergänzend zu den baulichen Interventionen in Kooperation mit dem Institut für Bauklimatik und Energie der Architektur, organisiert das Institut für Geschichte und Theorie der Architektur und Stadt unter dem Titel Kollaborative Intelligenz ein Programm mit Spaziergängen, Vorträgen und Workshops.

Das Reallabor Hagenmarkt der TU Braunschweig lädt herzlich ein zum Gespräch
DONNERSTAG, den 15. Juli 2021
um
10:00 Uhr Braunschweig / 16:00 Uhr Beijing

online unter

Meeting-Kennnummer: 121 888 2441
Passwort: x4rDc9mZnu9

mit

YANG ZHAO, BIAO XIANG und PANYU ZHU

unter dem Titel

HOW DO IDEAS CIRCULATE?

moderiert von Licia Soldavini (GTAS) und Yanting Xiong (M.A. Architektin TU Braunschweig)

Yang ZHAO is head of Zhaoyang Architects, based in Dali in the Yunnan province of China. He was educated at Harvard Graduate School of Design and the architecture school of Tsinghua University. Zhao was the inaugural architectural protégé of the Rolex mentor and protégé art initiative. He started to teach design studios at Tsinghua university since 2019. In 2020 he published his architectural journal 'to build a house that doesn’t resist life'.

Discussants:

Biao XIANG is director at the Max Planck Institute for Social Anthropology in Germany. He was a professor at the University of Oxford before. Xiang’s research addresses various types of migration – internal and international, unskilled and highly skilled, emigration and return migration, and the places and people left behind – in China, India and other parts of Asia. Xiang is the winner of the 2008 Anthony Leeds Prize for his book Global Bodyshopping and the 2012 William L. Holland Prize for his article ‘Predatory Princes’. His book 'Transcending Boundaries’ (published in 2005, first published in Chinese in 2000) was reprinted in 2018 as a contemporary classic. 'Self as Method' (co-authored with Wu Qi) was ranked the Most Impactful Book 2020. His work has been translated into Japanese, French, Korean, Spanish, German and Italian.

Panyu ZHU is a former researcher at TU Braunschweig. After her PhD research at IGS (Institute for Building and Solar Technology), she worked as a postdoc at Tsinghua University in China. Her research focus is building energy and resource efficiency. Since 2019, she came back to Germany and joined the research project East-cities. Zhu has took part in several Sino-German research projects and worked as a connection of both sides.

Das Gespräch findet auf Englisch und Chinesisch statt und wird bei Bedarf mit Unterstützung der Dolmetscherin Linda Wen ins Deutsche übersetzt. Chinesischsprachige Studierende und Mitarbeitende sind herzlich eingeladen, in ihrer Muttersprache an der Diskussion teilzunehmen.

Das vollständige Programm finden Sie auf der Website des GTAS:
www.gtas-braunschweig.de/interacting/detail/kollaborative-intelligenz

Weitere Informationen gibt es auf Instagram: @reallabor_hagenmarkt